CPO NDODH ME BESIMIN FETAR NE KETO 26
VITE?
Engjell Gishti
Puna qe beme gjate gjithe vitit ’90 kulmoi me Levizjen Studentore te atij dhjetori kur me ne fund studentet u ngriten kunder shtypjes se diktatures komuniste, midis te tjerash edhe ne aspektin fetar.
Pra
ajo Levizje, ishte edhe nje zgjim i te drejtes se besimit, nje çlirim nga
ndrydhja komuniste qe pretendonte te zoteronte edhe dashurine ndaj Zotit, nje
çlirim drejt lirise fetare sikurse ajo eshte sot ne Europe !
Ndaj ne atehere bertisnim “E duam Shqiperine si e gjithe Europa!”; parrulle
sinteze kjo e cila shprehte vizionin tone per te ardhmen e vendit! Dhe jam
krenar qe sikurse shume te rinj te kohes kam bere detyren ndaj atdheut, midis
te tjerash, duke siguruar edhe lirine fetare te shqiptareve sipas kritereve europiane......,
por kurre nuk e kisha menduar se pikerisht ato perpjekje tonat do sillnin kete
realitet religjioz ne Shqiperine tone “demokratike”!
Pas kaq shume vitesh, sot,
ne mund te bejme pyetjen konkluzive:
C’po ndodh me besimin fetar ne keto 26 vite?
A
shpreh ai realitetin me te mire dhe deshiren e vertete te besimtareve shqiptare
te cilet ju bashkuan Levizjes studentore ne vitin 90? A mund te jene te kenaqur
shqiptaret me zhvillimet, formen dhe ngjyrat qe mori perhapja e besimit ne keto
26 vite? Degjojme shpesh te thuhet edhe nga zyrtare te larte te politikes
shqiptare se “besimi eshte i lire dhe ne nuk perzihemi me te”; por a perzihet
besimi me jeten tone te perditshme?
Pergjigja se feja “nuk ka pune tjeter veçse
te merret ne çdo moment me jeten tone te perditshme, me mendimin tone, me
psikologjine tone, me zakonat e doket tona etj etj, sepse pikerisht kjo eshte
fusha e objektivit te saj, na tregon se sa e gabuar eshte teza e thate e
politikes sone se ajo nuk nderhyn ne veprimtarine e besimit, dhe mban nje
distance te atille ndaj besimit saqe i rrezervon vetes te drejten e nderhyrjes
vetem kur besimi merr formen e terrorizmit! Madje ka shume ligje te shtetit
tone te cilat praktikisht te ndalojne te kritikosh kete apo ate fe sepse mund
te akuzohesh “per nxitje te urrejtjes fetare!” Uau!
E meqenese ne mund te
akuzohemi “per nxitje te urrejtjes fetare”, praktikisht, ne nuk mund ta
kritikojme per asgje kete aspekt kaq te rendesishem te jetes sone, pra
praktikisht, neve na hiqet nje nga te drejtat bazike te qyteterimit europian e
boteror, pra e drejta e fjales, per gjithe kete sektor jo te ngushte te
aktivitetit njerzor ne trojet tona! Kjo eshte thjeshte e papranueshme! E
papranueshme ne aspektin e respektimit te te drejtes se njeriut; e papranueshme
ne aspektin e sigurise kombetare; e papranueshme ne aspektin e analizes qe çdo
shoqeri i ben zhvillimit te saj psiko-moral!
Besoj se ne – edhe ne kete aspekt
-nuk kemi nevoje te shpikim ujin e ngrohte dhe mjafton te shohim eksperiencen
europiane e me gjere! Perse vendet e Europes
tregohen kaq te kujdesshem ne respektimin por edhe ne kontrollin qe ata i bejne
zhvillimeve te institucioneve te besimit?!
Perse ne Europe ngritja e çdo xhamie
behet vetem me nje leje te posaçme e cila jepet pasi autoritetet jane siguruar
se kerkesa vjen nga komuniteti i brendshem dhe jo nga jashte, pasi sigurohen se
edhe financimet vijne nga komunitetit i brendshem dhe jo nga politikat e huaja,
pasi hetojne mire se ajo xhami do i sherbeje vetem permbushjes shpirterore te
komunitetit te brendshem dhe jo politikave te shteteve te huaja dhe interesave
te tyre strategjike?!
Perse shteti grek i tregon kaq rendesi ketij aspekti sa –
deri pak vite me pare – perkatesine fetare e shkruante edhe ne pashaporte?!
Mos
valle jane te gjithe te paditur keta politikane te vendeve te Europes (apo edhe
te vendeve arabe), ndersa me te ndriturit qenkan politikanet dhe Parlamentet
shqiptare?! Mos valle edhe mbreti Zog e kishte gabim kur 4 statutet i quante te
vlefshme vetem poasi miratoheshin nga Parlamenti shqiptar?! Thjeshte, shkurt
dhe qarte mendoj se qendrimi i politikes shqiptare ndaj ketij aspekti kaq te
rendesishem te jetes shqiptare eshte vetem medioker!
Shqiptaret sot kane nevoje
per nje riformulim teorik e praktik te qendrimit te tyre moral dhe institucional
ndaj besimit ne pergjithesi dhe politikave qe ndonje shtet i huaj mund te
implementoje ne shtetet shqiptare ne favor te shteteve te tyre e ne dem te
kombit shqiptar!
Sepse helenizimi i Shqiperise se Jugut ne keto 26 vite eshte
nje fakt qe nuk mund te fshihet;
arabizimi dhe radikalizimi i muslimaneve kudo
qe ata ndodhen ne keto 26 vite eshte gjithashtu nje fakt qe me nuk mund te
fshihet!
Dhe ne keto proçese, feja, ka qene forca kryesore udhezuese; dhe ky
eshte nje tjeter fakt qe nuk mund te fshihet! Perse ne sot bertasim se pse
ndihen greke himariotet kur ne vete i kemi lejuar (me mosnderhyrjen tone, e
perkthyer ne nderhyrje tinzare te shtetit fqinj) ta praktikojne greqishten ne
kisha e ne shkollat qe vetem shqip nuk flasin?!
Po nese nje femi rritet ne nje
familje ku tashme flitet vetem greqisht, shkollohet ne nje shkolle greke me
flamurin grek ne oborr, kendon hymnin grek dhe nuk e njeh ate Shqiptar edhe pse
ndodhet ne Shqiperi...., etj, si mund ti themi ne ketij personi “se pse ndihet
grek” pas 26 vitesh?!
Mos valle fajin e kemi ne dhe jo ata?! Po nese nje femi
shqiptar fillon dhe e meson kuranin qysh ne klasen e pare (edhe pse shkolla
eshte laike ka plot kurse e mesime private qe kete fakt e kane kthyer ne
realitet); nese i veshin i veshin sipas shijes arabe ketu ne mes te Shqiperise
sone (etnike natyrisht) ne mes te Europes; nese ata shkojne ne xhamia ku ne i
lejojme tu mesohet se Skenderbeu ishte tradhetar, se europianet jane qafira, se
zakonet shqiptare duhet ti zevendesojme me ato arabe ...etj, etj, deri sa shume
prej tyre e ndjejne si pergjegjesi te lene edhe familjen e tyre ketu per te
shkuar ne ndihme te “vellezerve te tyre” qe “po keqtrajtohen” ne vendet
arabe...., mos valle fajin e kemi perseri ne qe u lejojme kaq “liri”?
Duke pare
se produkti i veprimtarise se ketyre institucioneve, ne jo pak raste, eshte ne
dem te interesit kombetar, a nuk duhet menduar te ndryshohet perqasja e shtetit
dhe e shoqerise sone ndaj tyre? Sepse ndaj nje aktiviteti qe çon ne nje
rezultat te jashteligjshem, shteti nuk nderhyn vetem ne aktin final te ketij
aktiviteti (psh ne nje aktivitet si mbjellja, rritja, magazininmi, trajtimi e
deri shitja e kanapisit, apo edhe fazat e organizimit te çdo aktiviteti
kriminal); perse ne rastin e fese na u dashka nje perqasje ndryshe?
Eshte koha
ta pyesim veten ku jemi e ku po shkojme!
ENGJELL GISHTI.
No comments:
Post a Comment