Saturday, October 29, 2016

Monedha të Ilirisë në bregun lindor të Adriatikut

Illyria
Sigurisht, ne nuk duhet të harrojmë mbretërinë ilire

Apollonia (Ilir)
Qytet pranë Fierit sotëm në Shqipëri u themelua në vitin 588 pes nga kolonët nga ishulli i Korfuzit. 

(Photo from acsearch.info, offered by The Bru Sale)

Dyrrhachium
Dyrrhachium, Durrës modern, ishte më i madh Qytet, emisionet e saj më vonë janë të ngjashme me ato të Apollonisë.


(Photo from acsearch.info, offered by Hess-Divo AG)

Damastion
Edhe pse Damastion ka një trashëgimi të pasur numizmatik, vendndodhja e ketij qyteti, e cila ka filluar punën në shekullin e 4 para Krishtit, është ende i panjohur. Ajo ishte vendosur ndoshta diku në Kosovë, Serbinë Jugore apo Maqedoninë veriore, ku janë gjetur hoards mëdha. Monedhat më të zakonshme argjendi janë tetradrachmes me një Trident dhe nenexhik emrin.


(Photo from acsearch.info, offered by A. Tkalec AG)

Lissos
Sot Lezhë, Lissos ishte një qytet i rëndësishëm i periudhës dhe monedha riformuar në tri faza. I pari ishte nën sundimin e Maqedonisë në fillim të 3-të të shekullit të 2 para Krishtit; e dyta menjëherë pas kësaj, nën mbretin Gentius; dhe e treta në fund të pes shekullin e 2 nën sundimin romak. Monedhat janë tepër të rralla, i cili është dëshmi se qyteti nuk ka bërë përdorimin e madh të të drejtave të saj fjalë e sajuar, ndoshta përdorimin e tyre vetëm për një "show". Monedhat çdo periudhe kishte harton dallueshme plotësim, por të gjithë kanë shfuqizon të ngjashme, gjithmonë me mbishkrimin ΛIΣΣITAN.

Shkodrës
Sot Shkodër i, kryeqyteti i Ilirisë nën Gentius përdoret gjithashtu për të drejtën e saj për të nenexhik paratë e saj. Sipas mbretit të Maqedonisë Filipit V, qyteti i pari tipin me një kokë (mjekër Zeusit) në plotësim dhe një kuzhinë anijeje ilire në të kundërt, së bashku me emrin e qytetit. Pas Genti pushtuar qytetin, një lloj tjetër u riformuar dhe më vonë erdhi një lloj të tretë në emër të Labeatëve, një fis ilir vendosur rreth liqenit të Shkodrës. Zbulimi i parë i Shkodrës fjalë e sajuar ka ndodhur në vitin 1971, kur katër pjesë të panjohur janë gjetur në afërsi të Kukësit me mbishkrimin ΛABIATAN.


(Photo borrowed from http://z14.invisionfree.com/AlbanianLibrary/ar/t35.htm)

Rhizon
Rhizon është një qytet i lashtë në Gjirin e Kotorit, pranë Risan sotme në Mal të Zi, ku monedha autonome u riformuar edhe gjatë të paktën tre periudha. Philip V i Maqedonisë riformuar disa monedha atje gjatë përgatitjeve të tij për luftë kundër romakëve. Kjo monedhë është në foto më poshtë, edhe pse ajo i atribuohet kokëfortësi të Ballaios në ankandet e fundit, unë mendoj për shkak të letrave B dhe A ose l, por letra të tjera të mundshme, të tilla si E dhe P. monedha të ngjashme u riformuar në mes të 186 dhe 168 para Krishtit, atribuar mbretit Gentius, për të cilin unë do të shkruaj më vonë. Pas 168 pes ka pasur një problem të vogël të dy llojet e monedhave prej bronzi. Ajo shkon pa thënë se këto coppers janë tepër të rralla kështu që unë nuk mund të gjeni një foto.


(Photo borrowed from CNG Coins)


Daorsi
Daorsi ishin një fis ilir që u vendosën në qytetin e madh të Daorson pranë Stolac sotme në Bosnje-Hercegovinë. Sot atje janë pesë shembuj të njohur të monedhave të tyre, dy nga të cilat janë treguar në këto pullat boshnjakë nga 2012. Monedhat janë të njëjtin stil si ato të Labeatëve dhe Lissos, me mbishkrimin ΔΑΟΡΣΩΝ.

(Photo borrowed from http://svijet-filatelije.blogspot.com/)

mbreti Genti
Pushtet nga 180-168 pes, ai është i njohur në histori si një politikan i keq. Iliria ishte e qetë nën mbrojtjen romake, por Genti pranoi të përkulen më dhe në vend të kësaj zgjodhi një aleancë me maqedonasit, duke shkatërruar qytetet e mëdha të Apollonisë dhe Dyrrah, i cili e kundërshtoi atë. sundimi i tij përfundoi pas ushtria romake kapur atë në Shkodër dhe praktikisht hequr mbretërinë ilire në çdo formë. Edhe pse ai sundoi për 12 vjet, dhe pavarësisht se janë një sundimtar i rëndësishëm, monedha e tij janë të rralla. Ka edhe çështje autonome I të përmendura më lart, të cilat ndoshta portretizojnë kokën e tij (ose janë riformuar pak më vonë, kopjimin e dizajnit). Që kur kam treguar tashmë disa nga këto monedha, dhe fotografitë e vërtetë nuk janë në dispozicion nga lloji me kokë dhe galerë, unë do të lënë atë në atë.

Mbreti? Ballaios
Unë jam duke shkuar për t'i dhënë fund këtë vështrim me një histori interesante dhe të bukur se si numizmatike të mund të zbulojnë aq shumë për historinë. Pas humbjes madhe Genti 'mbretëria e Ilirisë u nda në tri provinca, secila prej të cilave kishin asnjë ose shumë pak autonomi dhe është menaxhuar nga një shërbëtor të bindur romake. Është pra e vështirë për të kuptuar se si një sundimtar i panjohur i Ilirisë mund të riformuar monedha të shumta gjejmë sot. Shumica e monedhave të tij u gjetën në Gjirin e Kotorit (Rhizon) dhe në ishullin Hvar, vende është përmendur tashmë, por disa pjesë të qarkulluar shumë më larg. Mungesa e dëshmive të tjera me shkrim të ekzistencës Ballaios 'mund të vënë poshtë për faktin se ai me të vërtetë ishte një shërbëtor i bindur Roman që kishin nevojë për të nenexhik disa ndryshime të vogla për nevojat e qytetet e tij të mesme dhe jugore të Dalmacisë. Por në qoftë se ky është rast është e vështirë për të shpjeguar se pse ai e quan veten mbret në disa monedha. Një teori më pak popullor është se ai ishte një uzurpator i fronit Genti ", e cila do të, besoj, janë shënuar diku në të dhënat historike. Edhe pse ende të pakta, këto monedha janë ende relativisht të lehtësisht të disponueshme, në krahasim me monedhat e më të madhe të pjesëve të tjera të përmendura në këtë nen. Ja një shembull i së drejtës kokës, e cila është më pak e zakonshme.

(Photo from acsearch.info, offered by Münzen & Medaillen GmbH)



Mili Butka
//kanunitv.blogspot.al/2016/10/29

 ref: 

Coins of Illyria on the east Adriatic shore






No comments:

Post a Comment